vineri, 26 octombrie 2012

Este umidificatorul de camera o achizitie necesara?

Cand vine vorba despre siguranta, fericirea si binestarea copilului nostru, noi parintii, suntem in stare sa facem orice si mai ales sa cumparam orice numai pentru a-i fi bine puiului. Insa multe dintre achizitiile pe care marketingul foarte eficient din zilele noastre ne impinge sa le procuram, consider personal, ca de fapt sunt total dispensabile. 

Este cazul umidificatorului de camera, cu aburi. Cum am ajuns la aceasta concluzie? 

Nu am sa neg ca marketingul cel eficient dar mai ales dorinta de a-i asigura puiului tot ce este mai bun si mai bun m-a facut si pe mine sa iau in considerare achizitionarea unei astfel de "minuni". Prezentarea beneficiilor pe care acest aparat le aduce este ademenitoare, sustinand ca un aer uscat care nu este bun pentru sanatatea  puiului , ar fi prin intermediul sau umidificat intr-un procentaj optim, mai ales avand in vedere ca aparatul este dotat si cu display pt a arata gradul de umiditate. 

Insa, inainte de a lua orice decizie imi place mie sa imi pun asa, niste intrebari, pentru a evita sa ma arunc cu capul inainte. Prima intrebare care mi-a rasarit in minte a fost: "Este oare aerul din camera/casa destul de umidificat sau este uscat?" Cum imi puteam da seama. M-am interesat ce anume masoara umiditatea. Pai daca termometrul masoara temperatura, umiditatea este masurata de ...HIGROMETRU. Acum ca am aflat cum se masoara umiditatea, de unde puteam achizitiona unul? Si este mai ieftin decat un umidificator? Intai am google it internetul si am aflat ca un higrometru bun combinat cu tot cu tremometru bate undeva la 60 de Ron. pe cand cel mai ieftin Umidificator 120 Ron, deci dublu. Bineinteles, daca umiditatea din camera nu ar fi fost buna, era teapa mea, ar fi trebuit sa cumpar apoi umidificatorul caci se pare ca bolul cu apa pus langa calorifer nu ar umidifica decat aerul din jurul caloriferului.

Surpirza insa! Umiditatea din camera este f buna. O umiditate buna a aerului se spune ca este intre 45%-60%. La mine in casa este de 60% si desi aerisesc de 2 ori pe zi, temeinic, niciodata nu este mai mica. Noaptea mai ales, creste si pana la 70% (ceea ce iarasi nu prea este bine ca favorizeaza aparitia mucegaiului), asta din cauza noastra, a celor 3 ursuleti, care in timpul respirartiei nocturne umidificam aerul mai mult. Pentru cei care nu stiu inca, prin respiratie omul nu elibereaza numai dioxid de carbon, ci si APA sub forma de vapori. Cata? 500ml/persoana/zi. avand in vedere ca noaptea dormim cp 8 ore si suntem 3 persoane, tot eliberam si noi pe noapte 450 ml de apa. 

Concluzia finala: 

Am avut nevoie de umidificator??? NU. (insa avem putina nevoie de un dezumidificator :) ) 
Va doresc la cat mai multe achizitii rationale pt puiutii vostri. 

1 comentarii:

Feel free to comment