duminică, 7 octombrie 2012

Faina de LUPIN

Am descoperit de ceva vreme in produsele din super si hyper-marketuri un nou tip de faina: faina de Lupin. Acest tip de faina, in combinatie cu altele chiar, pot rezulta in amestecuri care se lauda ca nu contin gluten, si prin urmare ar fi bune pentru copilasi. MARE ATENTIE!!! LUPINUL GALBEN SI LUPINUL ALB SUNT PLANTE TOXICE de la radacina pana la seminte, si producatoare de alergii. Pe wikipedia veti gasi chiar ca ar fi o planta medicinala. (nu stiu cine pune asemenea informatii acolo si de ce informatiile postate nu sunt verificate de cineva!)
Multe informatii nu exista pe paginile romanesti ale internetului, iar cele care exista ridica in slavi acest nou tip de faina, cum ca ar aduce un nou aport de fibre si alte vrajeli. Nu credeti ce scrie in media. In primul rand, pe  produsele in a caror compozitie intra faina de lupin nu se precizeaza despre ce tip de lupin este vorba. Iar in tratatele de toxicoza lupinul, atat alb cat si galben, este prezentat ca o planta deosebit de toxica, atacand atat mucoasa gastrica, cat si ficatul- necroza icter si chiar staza. 

Va pun la indemana un tratat de toxicoza, urmati linkul de dedesubt, la pagina 10 din 35 veti putea citi ADEVARUL DESPRE LUPIN. 




3 comentarii:

  1. Am citit si eu informatii controversate pe net. Pe wikipedia in engleza scrie un paqragraf despre toxicitatea lupinului. Pe de alta parte unele firme cosmetice il introduc in sampoane, sustinand ca ajuta la crestrea parului !? Dan

    RăspundețiȘtergere
  2. Am citit si eu informatiile despre lupin, m ai ales pe paginile din Germania, unde se pare s-a facut o cercetare si unde si creste lupin. Esista lupin toxic si cel dulce. Deci sunt diferite soi si din cel dulce se face faine si alte produse. Am citit multe comparatii cu soia, planta foarte apropriata si se pare ca are multe avantaje. In primul rand nu e genetic schimbat, e mult mai ecologic, pt ca are putine pretentiii ca si planta si creste si in conditii climatologice in europa. Dar se spune si ca nu este atat de alergenic ca soia, are chiar mai mult protenina si multe alte avantaje. Planta este cunoscuta de pe vremuri antice si mai vechie, folosita de INCA si multe alte popore. Eu cred ca este bine ca se caute si se cerceteaza ca sa exista altenative pt carne si lapte, alternative pt destrugerea pamantului nostru si nevoia de hrana adequata cand creste populatia lumii la viteza la care se intampla.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sylvia, pe nici o eticheta nu am vazut trecut ce fel de lupin este. alb sau galben sau rosu. deci imi propui sa merg pe incredere? :))) no thanks!

    RăspundețiȘtergere

Feel free to comment